سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3رکوردر دما رنج - 40 تا 85 درجه سانتی گراد انبار ای زد AZ 8828306001346910110
2کدورت و کلر سنج رومیزی مدل EPA - HI83414306004267110110
1ترمومتر نفوذی مخصوص مواد غذایی تستو TESTO 108-2306008219410110
بستن



قمار خطرناک ترکیه بر سر کوبانی /سینان اولگن 
با حضور داعش در چند کیلومتری ترکیه، این کشور اکنون با سخت ترین چالش امنیتی چند دهه اخیر خود روبروست. در پاسخ به این وضعیت دولت ترکیه به دنبال انجام اقداماتی غیر ممکن است؛ آنکارا به دنبال مبارزه با داعش، تغییر حکومت در سوریه و همزمان از میان بردن احتمال خودمختاری کردهاست.

خطر چنین رویکرد بسیار خودخواهانه ای این است که آنکارا ممکن است در عین حالی که فرصت ایجاد ثبات در منطقه را از دست می دهد همچنین نتواند به هیچکدام از این اهداف دست یابد. دنبال کردن چنین سیاست خطرناکی فرضیه ای سوال برانگیز و همچنین تصمیم سیاسی مشکوکی است.

ترکیه گمان می کند بی تفاوت بودن به سرنوشت کانتون محاصره شده کوبانی مذاکرات صلح با کردها را به مخاطره نمی اندازد. ترکیه کار چندانی برای کمک به کوبانی که تحت کنترل یکی از شاخه های حزب پ.ک.ک است، انجام نداده است. از دید آنکارا کردهای سوریه ای که در حال جنگ در شمال آن کشور هستند اساساً هم پیمانان دولت بشار اسد هستند. به علاوه ترکیه احساس خوبی نسبت به میزان خودمختاری به دست آمده در مناطق کرد نشین سوریه ندارند چراکه ممکن است نهایتاً تبدیل به پلکانی برای ایجاد منطقه کردی مستقل و بزرگتری در خاورمیانه بشود که می تواند به نوبه خود تمایلات جدایی طلبانه را میان کردهای ترکیه را تشدید کند.

نهایتاً به نظر می رسد ترکیه براین باور باشد که علیرغم سیاست بی توجهی به خمپاره باران شدن کردها در کوبانی توسط داعش، پ.ک.ک به آتش بس کنونی خود ادامه خواهد داد و همزمان با ترکیه و داعش نخواهد جنگید.

این فرضیه برای کردها نگرانی ایجاد کرده است. اکنون بسیاری از کردها تصمیم گرفته اند نارضایتی خود را با اعتراضات خیابانی خشونت آمیزی نشان دهند که دولت را مجبور کرد برای اولین بار در چند سال گذشته در پنج شهر عمدتاً کردنشین جنوب شرقی ترکیه حالت حکومت نظامی اعلام کند. کردها دولت ترکیه را برای کوتاهی در نجات کوبانی و ممانعت از تلاش کردها برای رساندن کمک و فرستادن جنگجو به کوبانی از طریق مرز ترکیه سرزنش می کنند. رهبری کردها ( سران پ.ک.ک ) تهدید کرده اند در صورت سقوط کوبانی و کنترل آن توسط داعش از مذاکرات صلح کناره گیری خواهند کرد. در حین حال مذاکرات صلح پ.ک.ک. که تا چند سال اخیر به نظر در حال پیشرفت بود، اکنون در خطر توقف است.

اما خطرناک تر از این موضوع تصمیم سیاسی رهبران ترکیه در هفته گذشته است. پارلمان طرحی را تصویب کرد که به دولت اجازه می دهد برای جنگ با تروریسم به سوریه و عراق نیرو بفرستد. این تصمیم از نظر غرب و به درستی انجام تعهد دیر هنگام توسط ترکیه برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش تفسیر شده است. اما آنکارا قبل از آنکه به طور اساسی با داعش بجنگد خواهان حمایت واشنگتن برای تغییر حکومت در سوریه است.

ترکیه داعش را یک نشانه و نه علت مشکلاتی می داند که خاورمیانه را محصور کرده است. آنکارا براین باور است که تنها مبارزه ای گسترده و جسورانه علیه رژیم بشار اسد می تواند باعث ثبات منطقه در طولانی مدت شود. بنابراین رهبران ترکیه خواستار ایجاد مناطقی امن و نواحی پرواز ممنوع در داخل سوریه هستند. این مناطق محافظت شده نیازهای سکونتی امواج پناهندگان را در آینده فراهم خواهد کرد و در عین حال به عنوان یک مکان گردهمآیی و منطقه ای آموزشی برای جنگجویان مخالف میانه رو سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما تاکید سرسختانه بر تغییر رژیم در سوریه چندان مورد حمایت واشنگتن نیست برای ایالات متحده و اکثریت دنیای غرب داعش همچنان تهدید اصلی است. بنابراین سیاست ترکیه در شرط گذاشتن برای حضور در ائتلاف ضد داعش و حمایت از اقدامات ضد بشار اسد در بهترین حالت ممکن بی تاثیر و در بدترین حالت نتیجه عکس خواهد داشت.

با در اولویت قراردادن برکناری بشار اسد و هزینه کردن سرمایه سیاسی فراوان برای راضی کردن حامیانش نسبتاً به ضرورت تغییر رژیم در سوریه آنکارا اکنون فرصت امکان حمایت بین المللی از بحران روز افزون ورود پناهندگان به این کشور را از دست می دهد. ترکیه درحال حاضر میزبان بیش از 4/1 میلون پناهنده سوریه است و دولت در این راستا حدود 5/3 میلیارد دلار هزینه می کند. فقط در هفته گذشته 138 هزار کرد سوریه خواستار پناهندگی در ترکیه شده اند که با تعداد پناهندگان در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا که از زمان آغاز درگیریهای سوریه سال 2011 پذیرفته شده اند، برابر است.

علیرغم هزینه های روبه افزایش اجتماعی و مالی پذیرش آوارگان، ترکیه موفق به جلب حمایت بین المللی بیشتری برای این بحران نشده است. ترکیه باید به جای درخواستهای بیهوده از هم پیمانانش از نقش خود به عنوان یکی از هم پیمانان مهم در خواستهای جنگ علیه جهادی ها برای دریافت کمکهای بیشتری به منظور مدیریت بهتر مراقبت از جمعیت بسیار زیاد پناه جویان استفاده کند. ترکیه می تواند این کار را با اجازه ورود موسسات چند جانبه همچون سازمان ملل و بانک جهانی برای ایفای نقشی مهم تر در این تلاش طولانی مدت آغاز کند. حداقل آنکارا و واشنگتن می توانند در کنار هم برنامه ای برای اقدامات اساسی به منظور نجات هزاران نفر از ساکنین به جامانده در شهر کوبانی که در معرض کشتار دسته جمعی هستند، انجام دهند. هیچ ملتی نمی تواند شاهد شکل گیری یک سربرنیتسای دیگری به وسیله مسلمانان علیه مسلمانان و در چند مایلی مرز ترکیه باشد.

ترکیه نمی تواند تغییر رژیم سوریه را در اولویت سیاست خارجی خود قرار دهد، خصوصاً در زمانی که گروهی جهادی خشن در حال تثبیت وضعیت خود در چند مایلی مرز ترکیه است و مذاکرات حیاتی برای امنیت داخلی در معرض شکست است. دولت باید اولویت های خود را تغییر دهد، تاکید بیش از حد برکنار گذاشتن بشاراسد توانایی ترکیه در مقابله با تهید کنونی ایجاد شده توسط داعش، تهدید خشونتهای پ.ک.ک و چالش شرایط وخیم افزون آوارگان را کاهش می دهد.

منبع: بنیاد کارنگی، نیویورک تایمز

ترجمه: خبرگزاری کردپرس

گرد آورنده : irsanat.com :( عباس زارعی )
تاریخ ارسال :  1393/7/25     
تعداد مشاهده :4198
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار سیاسی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 83
تاریخ :1403/2/29
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.